Masuri privind prevenirea si stingerea incendiilor
Angajatorul trebuie sa fie constant preocupat de prevenirea producerii unor incendii in unitatea sa de lucru si de evacuarea in siguranta a lucratorilor, in eventualitatea in care, totusi, focul ar izbucni.
Potrivit Legii 319/2006, angajatorul are mai multe obligatii in acest sens. Dintre acestea amintim:
Art. 12 – (1) din Legea 319/2006
„a) sa ia masurile necesare pentru acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor, adaptate naturii activitatilor si marimii intreprinderii si/sau unitatii, tinand seama de alte persoane prezente;
b) sa stabileasca legaturile necesare cu serviciile specializate, indeosebi in ceea ce priveste primul ajutor, serviciul medical de urgenta, salvare si pompieri.”
Si dotarea spatiilor cu echipamentele de stingere a incendiilor este obligatorie, prin lege, in baza H.G. nr. 1091/2006:
„(5.1) In functie de dimensiunile si destinatia cladirilor, de echipamentele pe care acestea le contin, de proprietatile fizice si chimice ale substantelor prezente si de numarul maxim potential de persoane prezente, locurile de munca trebuie prevazute cu dispozitive corespunzatoare pentru stingerea incendiilor si, daca este necesar, cu detectoare de incendii si sisteme de alarma.”
Legea 307/2006 privind Prevenirea si Stingerea Incendiilor (PSI) il mai obliga pe angajator si sa intocmeasca si sa afiseze, in unitate, schite destinate evacurarii, in caz de izbuncnire a focului. Schitele se realizeaza: pentru nivel (daca pe acesta se afla, simultan, mai mult de 30 de persoane), pentru incapere (daca in acesta sunt, simultan, mai mult de 50 de persoane) si pentru incaperile destinate cazarii, indiferent cate persoane ar gazdui.